Семінар-практикум для вчителів-логопедів ЗНЗ

4567826 березня 2014 року в Міському медичному центрі проблем слуху та мовлення «СУВАГ» відбувся семінар-практикум «Організація корекційної слухомовленнєвої роботи з пацієнтами центру СУВАГ» для вчителів-логопедів ЗНЗ.
Професор Загребського університету (Хорватія) академік Петар Губеріна довів, що повністю або частково глухі, а також глухонімі можуть навчитися чути колінами, долонями, кінчиками пальців, ключицями, зубами та іншими частинами тіла, пов’язаними зі слуховими центрами мозку.
Його спосіб тренування був названий верботональним методом відновлення слуху. Центр «СУВАГ-Київ» цей метод застосовує як основний, що дозволяє успішно навчати глухих дітей та дітей із порушеннями слуху говорити. На базі центру проводиться: діагностика стану слуху; слухомовленнєва реабілітація; консультативна допомога фахівцям, що працюють з такими дітьми та дорослими; «Школа для батьків».
Програма семінару-практикуму
Л.Руленкова. Як навчити глуху дитину чути та говорити (на основі верботонального методу)
Головний лікар центру Андрій Щербина ознайомив учасників семінару з науково-методичною базою центру, зі складом фахівців та специфікою їхньої роботи. Тетяна Кулакова, лікар центру, кандидат медичних наук, наголосила в своєму виступі на необхідності ранньої діагностики та доцільності проведення Школи для батьків. Лідія Гапоненко, завідувач відділу реабілітації слуху та мовлення, представила роботу апарату VEROTON G30L, який дає можливість виділити діапазон звучання звука без сторонніх шумів та впливів, що важливо для проведення корекційно-логопедичного заняття з дитиною, що має порушення слуху. Психоневролог центру Тетяна Лизлова розповіла педагогам про подолання психологічних труднощів на етапі реабілітації дітей із порушеннями слуху. OLYMPUS DIGITAL CAMERAВона наполягала на сімейному консультуванні з питань вирішення психологічних негараздів дитини. Олена Непорожня, музикотерапевт центру, продемонструвала фрагмент групового заняття з логоритміки для дітей із кохлеарними імплантами, просвячений навчанню вести діалоги «дорослий-дитина», «дитина-дитина».
Оксана Савченко, сурдопедагог центру, провела для учасників індивідуальне заняття з формування вимови та розвитку слухового сприймання для дитини, яка має кохлеарний імплант, аутистичні риси особистості та поведінкові розлади. З дитиною в парі працювала мама, що є важливим у корекцій роботі. Вчитель працювала над розширенням словникового запасу, сприйманням слів на слух без допомоги мови жестів, співставленням цих слів з об’єктом; над формуванням вимови проривних звукосполучень «бр» – «др», «би» – «бі». Також учасники семінару мали змогу побачити організацію діагностики розвитку слухового сприймання, що продемонструвала сурдопедагог центру Наталія Кошкіна. Наталія Федорцева, сурдопедагог центру, показала фрагменти індивідуального заняття з розвитку слухового сприймання та формування вимови в дитини із діагнозом туговухість ІІІ – глухота ІV, яка має бінауральне слухопротезування (слухові апарати Widex – L12). Підбиваючи підсумки роботи, Валентина Шорохова, методист НМЦ інклюзивної освіти ІППО КУ імені Бориса Грінченка, наголосила на необхідності тісної співпраці фахівців Центру та вчителів-логопедів ЗНЗ столиці.

Н.Курушкіна. Робота над звуком «А» в початковій школі

С.Горенкова. Деференціація звуків «С-З»

С.Горенкова. Методична розробка заняття з розвитку слухового сприймання: текст «Подорож поїздом» (6 клас)

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *


*